Queen of the hill


Lauryn Hill kommer till Jazz festivalen i juli! Hur underbart är inte det!?

Its a dream come true.
Jag kommer ihåg när jag hörde Fu-gee-la första gången, jag förälskade mig i henne!
Queen of the hill blev min första "idol" som man hade i den åldern. jag ville bli allt hon var, göra allt hon gjorde.
Hon sjöng finare än de flesta och hon rappade bättre än killarna, sen är hon ju underbart vacker!

Förutom alla Fugees låtar, som man kan utantill, och som har föreblivit klassisker, släppte  Lauryn sitt soloalbum, The Miseducation of Lauryn Hill som hon producerade själv. Albumet fick fem grammys! det tar inte slut där, hon har även mina favoriter i MTV UNPLUGGED. ifall ni inte har hört! gör det nu, lyrics that comes from the root of the heart.


Även om den här underbara rappare/sångerska/skådespelerska/ poet inte syns till så mycket är hon fortfarande  Queen of the hill för mig.

Köp biljetterna på ticnet nu, innan de tar slut!
Erykah Badu kommer även vara där. check it out på http://www.stockholmjazz.com/

Show some love for your Queen.

One
D.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Befinner mig i Asiens morka jungel o det ar Lauryn Hill som strommar in i ornen pa mig, det ar en obeskrivlig kansla. Det ar onkeligen det allra basta man kan kanna. Hon far en att tro, tro pa att leva!

2009-05-09 @ 07:17:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0