Banksy



Inspirerande konstnär.

Jag älskar de svarta vita bilder med ett stänk färg i.
Han fick mig att börja med mina svart vita stora tavlor, Banksy en konstnär från England.
Ökänd som Okänd! ingen vet vem snubben är! En talang som inte bara målar grymt bra, han har alltid ett budskap för varje målning. Hans konstverk är ofta i fokus på politik,kultur och etik, han är vädligt kontroversiell och hans konst gör verkligen så  att man häpnar.
Banksy's gatukonst är kombinerad med graffiti och en unik stencilteknik. 
Man kan hitta hans verk lite runt om i världen men de flesta finns nog i London.
Till och med Angelina Jolie köpte ett av hans verk för 27 MILJONER KR, the dude is dope!

Min första målning jag såg av honom var en svartvit kille med scarf som kastade en blombukett , jag själv som kommer från Palestina tolkade det som att blommorna var där istället för stenar, som palestinier är väldigt kända för, "stenkastare".
Men det var inte föränn för tre år sedan när jag sitter i en taxi på väg till Betlehem jag får det bekräftat.
"AAAAAAAAAAAH!" skriker jag och taxichauffören tror jag blivit skjuten av en israel eller något, "STANNA BILEN". 
Där var den, killen med blommorna, På ett ner bombat hus, där bara en och en halv vägg var kvar. Jag blev helt till mig och sprang ut på motorvägen, tog tusen foton och kramade väggen :)
Sedan var min moment över, men det var en underbar sight och jag kände mig hedrad att ha fått se Banksy's målning med egna ögon, med tiden hittade ja flera runt om i Palestina, på olika väggar och så klart på muren.

Banksy förtjänar verkligen cred för det han har gjort, inte bara underbara målningar utan för allt hopp, här har ni någon som sprider Kärlek!




One
D.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0