MOHAMMED ALI



Jag har längtat efter det här.
Jag vet egentligen ingenting om grabbarna i rap duon Mohammed Ali. Men efter att ha lyssnat på deras debut platta - Processen, kan jag konstatera att det är det här som saknats på den svenska hip hop scenen.

Beatsen är tunga. Texterna de levererar är skarpa och ärliga, utan att bli alltför klychyga. Det känns som att de pratar från hjärtat. Jag satt och lyssnade igenoom skivan. Nickandes i takt. Kunde relatera till det mesta. Det klämnde faktiskt till i hjärtat ibland. Inspirerande liksom.

Det här behövedes verkligen och jag hoppas att folk lyssnar. Verkligen lyssnar för grabbarna försöker säga någonting. Och de gör det med stil.
Big Up!

 

Show Some Love.
A-F.

Kommentarer
Postat av: dalia

Dem är Grymma!

jag älskar låten

2009-05-19 @ 15:32:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0